USR-PLUS, de la afaceri cu statul la bani pentru SRI

Alianța 2020 USR-PLUS este considerată revelația alegerilor europarlamentare din acest an, fiind la un pas de a depăși Partidul Social Democrat. Cei care i-au votat au mizat pe faptul că sunt oameni noi în politică, vrând o înlocuire totală a clasei politice, a baronilor hrăpăreți care s-au înfruptat din plin cu avuțiile țării.

Totuși, în ultima perioadă au fost scoase la suprafață informații care arată că mulți dintre membrii USR-PLUS nu sunt străini de afacerile cu statul. În aprilie scriam că președintele USR, Dan Barna, a avut afaceri cu statul, prin firma sa, Grupul de Consultanţă pentru Dezvoltare DCG SRL.

Unul dintre liderii PLUS a fost abonat la banii publici și a primit un contract chiar de la Liviu Dragnea. Mai mult, USR-PLUS îl va trimite în Parlamentul European, dat fiind că acesta a ocupat a treia poziție pe lista pentru europarlamentare.

Citește și: Liderul USR-PLUS, Dragoș Nicolae Pîslaru, fost ministru al Muncii în Guvernul Cioloș, abonat la banii publici

„Proiectul de la Ministerul Fondurilor era dedicat SRI, deși acesta nu era nici măcar eligibil? Ce ne spun faptele. Simpla analiză a faptelor arată că întreaga linie de finanțare s-a dus la un candidat dinainte pregătit, care a luat tot potul, deşi nu era eligibil, arătând cum funcționează alocarea fondurilor europene la noi. Sunt șanse mari ca proiectul SRI, care nici măcar nu este de e-guvernare, să nu fie rambursat”, informa romaniacurată.ro. Ghidul Solicitantului a fost pus în dezbatere publică doar 5 zile (1 — 6 iunie 2016). Apelul de proiecte a fost deschis în 9 iunie 2016 la ora 9 dimineaţa, iar în 9 iunie 2016, la ora 16, SRI încărcase deja aplicația.

„Nu am niciun dubiu că SRI știa dinainte de acest apel şi ce anume trebuie să conțină cererea de finanțare, precum şi cum arătau acestea dinainte de a fi făcute publice toate documentele apelului. Doar simpla administrare în MySMIS a unei aplicaţii cu toată documentația pregătită durează câteva ore, dezvoltarea şi pregătirea anexelor, a documentelor semnate, a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, obţinerea aprobărilor pe linie ierarhică, toate acestea necesită de la o lună la câteva luni de pregătire” – romaniacurata.ro. Motivul flagrant de nelegalitate este că apelul s-a lansat în 9 iunie 2016, deşi Ordinul 282/2016 privind aprobarea Ghidului solicitantului s-a publicat în Monitorul Oficial abia în 27 iulie 2016, constata Flux 24. Până în 27 iulie 2016 SRI organizase deja şi licitația pe SEAP. O sesizare la OLAF a fost făcută de 5 ONG-uri.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *