Produsele comercializate în România sunt mai proaste decât cele din alte țări din Europa

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat printr-un comunicat de presă că, între produsele alimentare prezente pe piața din România și Bulgaria, există diferența mari în ce privește calitatea acelorași mărci de produse din alte țări din Europa.

Iată lista prezentată de ANPC:

„Avand in vedere existenta suspiciunilor privind calitatea unor produse comercializate pe piata Uniunii Europene, respectiv a existentei unor diferenţe între produse prezentate ca fiind identice, comisarii din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au desfasurat actiuni de verificare in vederea compararii parametrilor declarati prin etichetare in cazul produselor comercializate in România şi în celelalte state membre ale Uniunii Europene.

In acest sens, din cele 128 de produse supuse verificarilor in statele membre ale Uniunii Europene in cadrul studiului elaborat la nivel european, in Romania au fost gasite corespondenţe pentru un numar de 79.

Din cele 79 de produse verificate s-au constatat diferente la un numar de 18 (22,78%) la care s-au constatat:

  1. a) diferente privind compoziţia ( absenţa unor ingrediente, prezenta altor ingrediente/aditivi)
  2. b) diferente privind proporţiile anumitor ingrediente.
  3. c) diferenţe privind parametrii rezultaţi din declaraţia nutriţională

Dintre acestea exemplificăm:

  1. Freeway – Orangeade

In cazul produsului comercializat in Romania şi Bulgaria procentul de suc de portocale obtinut din concentrat este de 3%, fata de tari precum: Italia 20%, Franţa 10%, Olanda 8%, Spania 8%.

  1. Milka – Whole Hazelnuts

Produsul din România prezintă proporţia de alune de 17% în timp ce în Germania proporţia de alune este de 20% şi Franţa proporţia de alune este de 22%.

  1. Dr. Oetker Pudding Powder Chocolate ( praf de budinca cu gust de ciocolata, produs in Romania de SC Dr Oetker Ro srl, Curtea de Arges).

Din compararea valorilor inscrise in Declaratia nutritionala pentru acesta ,a rezultat ca in cazul produsului comercializat pe piata din Romania si Bulgaria: procentul de grasimi totale este de 3,1% si de acizi grasi saturati este de 1,9% fiind valorile cele mai mari din grupa de tari analizata; in cazul unor tari precum Germania şi Olanda unde produsul prezenta conţinutul de grăsimi de 1,5% si de acizi graşi saturaţi de 0,9%, iar în Italia produsul prezenta conţinutul de grăsimi de 1,7% , iar cel de acizi graşi saturaţi de 1,1%.

  1. Danone – Activia Nature (producator SC Danone PDPA srl, Bucuresti)

In raport cu celelalte tari nominalizate in lista, se constata ca procentul de Calciu exprimat în % din Valoare Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piata nationala este de 121 %, fata de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia.

In conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr.432/2012 calciul contribuie la menţinerea sănătăţii sistemului osos, este necesar pentru menţinerea sănătăţii dinţilor şi contribuie la funcţionarea normală a sistemului muscular.

Produsul aflat la vanzare pe piata din Romania are un continut de proteine de 3,5% si 3,6% în Bulgaria, fata de tari precum Malta 3,9%, Germania şi Finlanda 4,9%.

  1. IGLO – 15 Fish Finger (produs congelat, preambalat, reprezentat de batoane de file de peste marin de Alaska, dezosat, pane, preprajit, producator Frozen Fish International Gmbh Germania).

Produsul comercializat pe piata din Romania are declarat pe ambalaj un procent mai mic de file de peste, respectiv 58%, fata de Germania şi Olanda unde procentul de peste declarat este de 65%.

In acelaşi timp, la produsul comercializat în România apa figurează în lista ingredientelor pe poziţia a 3-a în timp ce în Germania nu este menţionată apa, iar în Olanda apa figurează pe poziţia a 4-a. ( ingredientele se indică în proporţia descrescătoare a ponderii în momentul introducerii în fabricaţie)

6-7. Kinder – Pingui

Produsul din România şi Bulgaria prezintă conţinutul de lapte de 21% faţă de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca, Franţa Olanda şi Finlanda.

Produsul comercializat în România şi Bulgaria prezintă conţinutul de proteine de 5,3% faţă de acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda care prezintă conţinutul de proteine de 7%.

Produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care si prin denumire este adresat copiilor.

  1. Knorr Bază pentru mâncăruri Cub de pasare.

Produsul din România prezintă un conţinut de extract de carne de pasăre de 0,1% în timp ce acelaşi produs comercializat în Franţa Danemarca şi Cipru prezintă în compoziţie 1% carne de pasăre

Produsul din România conţine 2% grăsime de pasăre în timp de acelaşi produs comercializat în Danemarca şi Malta prezintă 3% grăsime de pasăre.

  1. The Coca- Cola Company Fanta – Orange

Produsul de pe piata din Romania prezinta un continut redus de suc din concentrat de portocale respectiv de 5%, fata de Italia 12%, Franţa 10% şi Spania 8%.

Romania este singura tara din lista in care sucul de portocale din concentrat este nominalizat al patrulea in lista de ingrediente (in ordinea descrescatoare a ponderii acestora in produsul finit).

  1. Nestle – Nestea Lemon

Produsul comercializat in Romania prezintă altă reţetă, in lista ingredientelor figurând 0,08% extract de ceai şi utilizează zahăr si fructoza, produsul din Spania prezentând 0,1% extract de ceai şi utilizează zahăr.

  1. Nestle -Nescafe 3 în1 ( Original)

Produsul din România prezintă proporţia de cafea instant de 14,5% faţă de 10% în Franţa, 9% în Olanda şi 7,9% în Germania şi Spania

  1. D’arbo – gem de căpşuni

Produsul din România prezintă valoarea cea mai mica in ceea ce priveste continutul de glucide, respectiv de zaharuri de 37%, fata de 55 % in Germania şi Finlanda.”

 

 

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *