45 de milioane de euro din fonduri europene pentru infrastructura Constanței

Banii europeni au schimbat fața stațiunii Mamaia, dar și a centrului vechi al Constanței. Infuzia de bani veniți de la Bruxelles a reușit să revigoreze cele două zone turistice ale municipiului de la malul mării și să îmbunătățească infrastructura existentă.

Doar că, în această perioadă, marile bulevarde au rămas în urmă din punct de vedere al infrastructurii, iar Constanța nu a reușit să se alinieze cu marile orașe ale țării privind mobilitatea urbană: piste de bicicliști, benzi speciale pentru transportul public, spații verzi, trotuare moderne. Acest lucru se poate schimba prin trei proiecte cu finanțare europeană pe care Primăria Constanța le-a depus spre finanțare prin POR 2014-2020.

Însumând aproximativ 211 milioane lei (45 milioane euro), proiectele de infrastructură vor reconfigura marile bulevarde ale orașului: traseul care traversează municipiul și care face legătura dinspre intrarea din sudul litoralului și până în stațiunea Mamaia și zona centrală a orașului, preponderent pietonală, care de aproape un deceniu se află într-o stare vizibilă de degradare.

Turiștii care vor să ajungă din sudul litoralului spre stațiunea Mamaia, sau invers, trebuie să traverseze Constanța, aproximativ 10 km, pe o linie de bulevarde care se înlănțuiesc de la sud la nord în felul următor: Șoseaua Mangaliei, Bulevardul 1 Mai, Bulevardul 1 Decembrie și Bulevardul Lăpușneanu.

Toate cele patru artere importante sunt cuprinse în cadrul a două proiecte europene, pe care Consiliul Local le-a aprobat în aceeași ședință din data de 28.03.2019 și le-a trimis spre finanțare.

Astfel, vor fi realizate lucrări de modernizare și resistematizare rutieră, introduse benzi unice pentru transportul public, reabilitate și extinse trotuarele,, realizate piste de biciclete, spații verzi mediane și irigații, mobilier urban inteligent – bănci, sisteme de informare, stații de autobuz, iluminat public.

Schimbările majore din proiect țin de îngustarea carosabilului dedicat autoturismelor de la șase benzi la patru benzi, dispariția parcajelor laterale, apariția benzilor dedicate transportului public pe ambele sensuri, dar și a pistelor pentru bicicliști, cât și crearea unor spații verzi laterale.

Pe traseul acestor bulevarde vor fi montate 37 de stații de autobuz inteligente, 18 sistemele de informare pentru cetățeni, 32 de bănci smart și 19 rastele de biciclete. Stațiile de autobuz și sistemele de informare vor avea panouri fotovoltaice, stațiile de autobuz vor fi echipate cu supraveghere video, wi-fi, dispozitive USB de încărcare, iar trecerile de pietoni vor fi iluminate inteligent pe timp de noapte.

Cele trei proiecte europene pe care Primăria Constanța le-a depus pentru obținerea finanțării au ca principale obiective creșterea atractivității transportului public, crearea unei rețele pietonale și a pistelor de bicicliști cât și creșterea ponderii mersului pe jos, capitole la care municipiul de la malul mării nu se poate bucura de cifre foarte bune.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *